Algemene bezorgvoorwaarden voor consumenten
Antwoorden op de meest voorkomende vragen
Klant/consument
Klanten van Kuntz Op De Weg, zoals bouwmarkten, tuincentra, wijnhandels, groothandels, supermarkten en witgoedketens, maken gebruik van ons bedrijf en expertise. Kuntz Op De Weg is dus een externe vervoerder.
Hieronder staan in algemene zin de door ons afgesproken bezorgvoorwaarden en geven wij een overzicht van onze werkwijze. Afhankelijk van wie onze klant is of wat u als consument heeft afgesproken, kunnen er verschillen zijn.
Wanneer bent u bij ons bekend?
Bezorgopdrachten voor de volgende dag kunnen in de regel tot het einde van de middag aan ons worden doorgegeven. Daarnaast zijn niet alle databases voor ons toegankelijk. Daarom hebben wij doorgaans pas na 17.00 uur compleet inzicht in de bezorgingen voor de volgende dag.
Bezorgtijden
Een chauffeur voert dagelijks opdrachten uit voor meerdere klanten. Onze klanten hebben om deze reden slechts beperkt invloed op het bezorgschema. Individuele tijdsafspraken zijn derhalve niet mogelijk.
De avond voorafgaand aan de bezorgdag ontvangt u een sms met het bezorgtijdstip. Indien u een vast telefoonnummer heeft opgegeven, ontvangt u een spraakbericht. Wanneer wij klaar zijn met de planning voor de volgende dag kunt u uw bezorgtijd ook opzoeken op onze website.
Het bezorgtijdstip komt u niet gelegen
Nadat de routes van onze chauffeurs gereed zijn en alle bezorgtijden met consumenten zijn gecommuniceerd, is het niet meer mogelijk om uw bezorgtijdstip te wijzigen. Dit zou immers ook impact hebben op de bezorgtijden van andere consumenten in dezelfde route. Wij vragen daarom uw begrip voor het feit dat wij annuleringen van ingeplande opdrachten niet kosteloos kunnen doorvoeren. Kiest u daarom bij de winkel voor een bezorgdag waarop u flexibel bent in uw tijdsindeling. Voor veel winkels bezorgen wij ook op zaterdag.
Wat mag u van ons verwachten?
Uw aankoop wordt naast de bezorgauto gelost op het opgegeven adres mits normaal per vrachtauto bereikbaar over de verharde openbare weg. Wij rekenen op de aanwezigheid van een volwassene om zware en grote goederen te lossen. De chauffeur zit doorgaans alleen op de auto en kan dit niet zonder hulp.
De eerste deur op de begane grond/binnen brengen
Wanneer een bezorging tilbaar (20-25 kilo) en hanteerbaar (redelijke afmetingen) is, zal deze worden bezorgd achter de eerste deur op de begane grond. Bezorgingen worden niet standaard naar boven gebracht.
Pallets
Bezorgingen op pallets worden naast de auto gelost, indien mogelijk zal de chauffeur deze verder brengen. Pallets worden niet standaard afgestapeld en meegenomen door de chauffeur.
Servicemodules
Sommige van onze klanten hanteren extra opties om u een hoger servicelevel te kunnen verlenen (pallets meenemen, boven bezorgen of bezorgen over langere (loop)afstanden). Ook wanneer u extra service inkoopt, blijft van kracht dat wij rekenen op een volwassene om de chauffeur te assisteren bij het lossen.
Meer hulp
Naast de aanvullende mogelijkheden die onze klanten bieden, zijn wij graag bereid met u te overleggen wanneer u meer hulp nodig heeft. Waaraan kunt u dan denken?
Bezorgen door twee medewerkers (er hoeft dan geen hulp aanwezig te zijn), aansluiten van wasmachine en ander witgoed (inbouwen doen wij niet), afvoeren van overbodig geworden meubilair en/of apparaten (of dit afleveren op het adres van een nieuwe gebruiker) of tijdelijk opslaan van uw spullen tot u gaat verhuizen.
Afhankelijk van uw wensen worden (eventueel) extra kosten in rekening gebracht. Neemt u gerust contact met ons op. Samen kijken wij waar en hoe wij het u makkelijk kunnen maken.
![]()